Педагог професійного навчання
Код професії: | 3340 |
Основна мета професійної діяльності: | Організація і здійснення педагогічної діяльності, в тому числі професійно-практичної підготовки здобувачів освіти, в закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та інших суб’єктах освітньої діяльності. |
Розробник: | Інститут професійної освіти Національної академії педагогічних наук України. |
Дата затвердження: | 29 грудня 2022 року |
Дата внесення до Реєстру: | 05 січня 2023 року |
Рекомендована дата перегляду: | Грудень 2027 року |
Версії: | |
Назва професії та її код (згідно з Класифікатором професій ДК 003:2010): | |
Вид економічної діяльності (згідно з КВЕД-2010): |
85.32 Професійно-технічна освіта
85.3 Cередня освітаа 85 Освіта P Освіта
85.59 Інші види освіти, н.в.і.у.
85.5 Інші види освіти 85 Освіта P Освіта |
Інша інформація
1.5. Узагальнена назва професіїПедагог. 1.6. Професійна кваліфікаціяПедагог професійного навчання. 1.7. Вимоги до державної сертифікації Законодавством передбачена сертифікація педагогічних працівників.Сертифікація відбувається на добровільних засадах виключно за ініціативою педагогічного працівника. 1.8. Місце професії (посади, професійної назви роботи) в організаційно-виробничій структурі підприємства (установи, організації)Педагог професійного навчання безпосередньо підпорядковується керівникові, заступнику (-ам) керівника закладу професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та інших суб’єктів освітньої діяльності. 1.9. Умови праціТривалість робочого часу та відпочинку встановлюється відповідно до чинного законодавства, колективного договору, правил внутрішнього трудового розпорядку, графіка роботи. Відпустки надаються згідно з чинним законодавством, графіками надання відпусток, колективним договором. 1.10. Умови допуску до роботи за професієюНаявність документа про освіту ступеня не нижче бакалавра за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), іншими спеціальностями галузі знань 01 Освіта/Педагогіка або за спеціальностями інших галузей знань з присвоєнням професійної кваліфікації педагогічного працівника. 1.11. Документи, що підтверджують професійну та освітню кваліфікацію, її віднесення до рівня Національної рамки кваліфікацій (НРК)Диплом бакалавра за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), іншими спеціальностями галузі знань 01 Освіта/Педагогіка (6 рівень НРК). 2. Навчання та професійний розвиток2.1. Первинна професійна підготовка (назва кваліфікації)Підготовка на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти для здобуття ступеня вищої освіти бакалавр за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), іншими спеціальностями галузі знань 01 Освіта/Педагогіка. 2.2. Підвищення кваліфікації з присвоєнням нового рівня освіти (назва кваліфікації)Здобуття ступеня вищої освіти магістр на основі ступеня вищої освіти бакалавр за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями), іншими спеціальностями галузі знань 01 Освіта/Педагогіка. 2.3. Підвищення кваліфікації без присвоєння нового рівня освіти (назва кваліфікації)Передбачене в межах чинного законодавства. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється (підтверджується) кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. 3. Нормативно-правова база, що регулює відповідну професійну діяльність Закон України «Про освіту».Закон України «Про загальну середню освіту». Закон України «Про професійну (професійно-технічну) освіту». Державні освітні стандарти. 4. Загальні компетентності- здатність адаптуватися до умов освітнього середовища; - здатність до академічної та професійної мобільності; - здатність нести персональну відповідальність щодо інтелектуальної та культурної власності і результатів прийняття професійних рішень; - здатність комунікувати у межах професійної діяльності; - здатність спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами (усно і письмово); - здатність ефективно управляти робочим часом; - здатність виявляти лідерські якості та підприємливість; - здатність виконувати звичні професійні дії ефективнішим способом;5 |